به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00602                                                                                               تاريخ :  12/7/90

اصلاحیه قانون نظام صنفی در نوبت صحن علنی مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اصناف کشور گفت: اصلاحیه قانون نظام صنفی در نوبت صحن علنی مجلس است.
خبرگزاری فارس: اصلاحیه قانون نظام صنفی در نوبت صحن علنی مجلس

قاسم نوده فراهانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت اصلاحیه قانون نظام صنفی کشور گفت: بررسی های کارشناسی در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان رسیده است.
وی افزود: در حال حاظر اصلاحیه قانون نظام صنفی در نوبت صحن علنی مجلس است.
به گزارش فارس، نوده فراهانی اوایل خرداد ماه سال گذشته از خذف برخی موارد اصلاحیه قانون نظام صنفی توسط دولت بدون شنیدن توضیحات نمایندگان اصناف خبر داد و به فارس گفت: قانون نظام صنفی از دولت به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد منتهی این لایحه حدود دو سال در دولت مانده بود بود لذا نیاز به اصلاحاتی داشت که ما طی جلساتی که با کمیسیون اقتصادی داشتیمف آنها را مطرح کردیم.
به گفته رئیس شورای اصناف یکی از موارد حذفی توسط دولت تبصره ماده 75 قانون نظام صنفی بود که بر اساس آن خواسته شده بود رؤسای اتحادیه‌ها که بر مبنای عملکردشان حقوقی دریافت می‌کردند و از مزایای بیمه استفاده نمی‌کردند بتوانند خودشان را بیمه کنند که در دولت حذف شد. مورد دیگر از موارد مربوط به انتخاب هیئت رئیسه اتحادیه‌ها بود که بر اساس قانون قبلی سمت‌ها بر اساس انتخابات داخلی تعیین می‌شد اما ما پیشنهاد دادیم تا بر اساس تعداد آراء در انتخابات اتحادیه‌ها سمت‌ها تعیین شود که این مساله نیز در دولت حذف شد. همچنین پیشنهاد داده بودیم تا نام شورای اصناف کشور تغییر کند و تبدیل به شورای عالی اصناف کشور شود لذا مجامع صنفی نیز تغییر نام داده و به شورای اصناف استان تبدیل شوند که این موضوع نیز در دولت حذف شد.
به گزارش فارس، در خصوص اهم اصلاحیه‌های این قانون می توان به تغییر تعداد هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی اشاره کرد که اگر تعداد اعضای اتحادیه‌ها تا هزار نفر باشد، تعداد هیئت مدیره سه نفر و اگر بالای هزار نفر باشد تعداد اعضای هیئت مدیره پنج نفر باشد.
اصلاحیه بعدی در خصوص انتخابات هیئت مدیره اتحادیه‌هاست، چرا که پس از انتخاب اعضاء هیئت مدیره اقدام به برگزاری انتخابات می‌کند و ممکن است کسی که بالاترین رای را آورده باشد در اتحادیه دارای پایین ترین سمت باشد، بر این اساس انتخابات داخلی اتحادیه‌ها حذف می‌شود و بر اساس انتخابات عمومی و تعداد آرا سمت‌ها بین اعضا مشخص شود.
بنابراین گزارش، اصلاحیه بعدی در خصوص هیئت رئیسه شورای اصناف و مجامع است تا مدت فعالیت هیات رئیسه از دو سال به 4 سال تغییر یابد ولی در وزارت بازرگانی این اصلاحیه به 3 سال تبدیل شده است. تغییر قابل ملاحظه دیگر نیز مربوط به اختیاراتی است که باید به رئیس شورای اصناف داده شود تا بتواند در مراکز تصمیم‌گیری دولتی حضور یابد.

 

منبع:  فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R