به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00630                                                                                               تاريخ :  25/8/90

مدت زمان رسيدگي به پرونده ها در شوراهاي سازش به كمتر از 10 روز كاهش يافت

اولين دوره تخصصي توانمندسازي مديران اجرايي تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ابراهيم نظري جلالي معاون روابط كاروزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي به تشريح فعاليتهاي اين حوزه معاونت پرداخت و گفت : پايداري توليد در راس فعاليت هاي روا بط كار قراردارد .

نظري جلالي افزود : براي اولين بار در دولت نهم و دهم كارگروه حمايت از توليد شكل گرفت و همه اختيارات در جهت پايداري توليد ، حفظ اشتغال و ايجاد فرصتهاي شغلي جديد به استانداران محول شد .

نظري جلالي افزود : بر همين اساس كميته رسيدگي به واحدهاي مشكل دار زير نظر استانداري ها تشكيل شده است .

نظري جلالي افزود : تا كنون 20 دستورالعمل در راستاي اجراي بهينه قانون كار به ادارات تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استانها ابلاغ شده است كه با اجراي دقيق آن اجراي قانون كار تسهيل خواهد شد .

معاون وزير کار به ديگر برنامه هاي حوزه روابط كار پرداخت و گفت : از نيمه دوم سال 84 ارزيابي فني و تخصصي مديران استانها آغاز شده است .

نظري جلالي با اشاره به نقش شوراهاي سازش در حل و فصل اختلافات كارگري و كارفرمايي ، تقويت كمي و كيفي شوراهاي سازش را مورد تاكيد قرارداد .

وي به نظارت مراجع حل اختلاف نيز پرداخت و گفت : زمان رسيدگي به پرونده ها در مراجع حل اختلاف از 90 روز به كمتر از 45 روز كاهش يافته است .

وي تصريح كرد : مدت زمان رسيدگي به پرونده ها در شوراهاي سازش نيز به كمتر از 10 روز كاهش يافته است .

نظري جلالي يكي ديگر از مهم ترين وظايف حوزه روابط كار را صيانت از نيروي كار دانست و گفت : صيانت از نيروي كار در حوزه حفاظت فني ، بهداشت كار ايمني كار و آموزشهاي نيروي كار است .

نظري جلالي افزود : هم اكنون 4 قطب مركز تحقيقات بهداشت کار در استانهاي خراسان رضوي – كرمان – آذربايجان شرقي و تهران فعال هستند كه چهار تا پنج مركز ديگر نيز در استانهاي اصفهان ، گرگان ، بوشهر و هرمزگان ايجاد خواهد شد .

معاون وزير کار به استفاده حداكثري از ظرفيت بخش خصوصي و توانمندسازي ظرفيتهاي اين بخش اشاره كرد و گفت : در اين دوره 6 ساله ميزان حوادث ناشي از كار بين سالهاي 83 تا 89 ، 18 درصد كاهش يافته است و بازرسيها از بنگاههاي اقتصادي در اين دوره 140 درصد رشد داشته است .

وي همچنين از رشد 125 درصدي تشکيل كميته هاي حفاظت فني و بهداشت كار خبر داد و گفت : با فعاليت اين كميته ها حوادث ناشي از كار كاهش چشمگيري يافته است .

نظري جلالي به ديگر اقدامات حوزه روابط كار در افزايش نقش كانونهاي كارگري و كارفرمايي واحدهاي توليدي اشاره كرد و گفت : خوشبختانه با استفاده از ظرفيت هاي قانون كار هم اكنون كانون هاي عالي انجمنهاي صنفي كارگري و كارفرمايي، مجمع عالي نمايندگان کارگري کشور و کانون عالي بازنشستگان نيز شكل گرفته است .

نظري جلالي از تشكيل كانون هاي بازنشستگان براي اولين بار در كشور خبر داد و گفت : با هدفگذاريهاي انجام شده به سمت تقويت تشكل هاي صنفي و قانوني به عنوان شركاي اجتماعي دولت گام برداشته ايم .

نظري جلالي به بازنگري و اصلاح قانون بيمه بيکاري و همچنين تدوين پيش نويس اساسنامه صندوق بيمه بيكاري نيز اشاره كرد و گفت : با اجراي اساسنامه صندوق بيمه بيكاري به وضعيت بيكاران آماده به كار كمك خواهد شد و از اين طريق ضريب نفوذ بيمه بيکاري نيز افزايش خواهد يافت .

 

منبع:  وزارت تعاون كار و رفاه

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R