به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00631                                                                                               تاريخ :  25/8/90

تصویب و ابلاغ آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری كشور

تهران - سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور از تصویب آیین نامه ' نظام آموزش- مهارت و فناوری ' كشور توسط هیات وزیران و ابلاغ آن خبر داد.
تصویب و ابلاغ آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری كشور

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'كوروش پرند' افزود: در راستای اصل 138 قانون اساسی و در اجرای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه كشور به منظور ایجاد هماهنگی و یكپارچه سازی در امر سیاستگذاری، هدایت، حمایت، اعتبار بخشی و نظارت بر آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای شغلی آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری پس از تصویب هیات وزیران، ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: این نظام با اهداف تربیت و افزایش كارایی و اثر بخشی نیروی انسانی موردنیاز در بخش های مختلف صنعت، كشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر بر اساس استانداردهای شغلی، فرهنگ ارزشی ـ‌ بومی و نیاز بازار كار داخلی و تقاضای بازارهای منطقه ای و بین المللی متناسب با نظام اشتغال كشور و اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ كسب و كار مبتنی بر استعداد، ذوق، دانش‌، مهارت، فناوری، تخصص، توانایی وكارآفرینی با رویكرد ارزشهای اسلامی و اخلاق حرفه ای طراحی شده است كه با تصویب هیات وزیران و ابلاغ آن توسط معاون اول رئیس جمهوری لازم الاجرا شده است.

وی مأموریت های نظام آموزش مهارت و فناوری را توسعه كمی و كیفی آموزش های مهارت و فناوری مبتنی بر پژوهش های كاربردی و آمایش سرزمین، طراحی و تدوین مدلها و روشهای انعطاف پذیر در آموزشهای مهارت و فناوری تقاضا محور، نیازسنجی مستمر آموزشی مبتنی بر آمایش سرزمین و برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت آموزشهای مهارت و فناوری با توجه به نظام های آموزشی بین المللی، معرفی و هدایت فارغ التحصیلان نظام آموزش مهارت و فناوری به بازار كار عنوان كرد.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین دیگر ماموریت های نظام آموزش مهارت تأمین نیاز آموزشی حوزه های شغلی تـا بالاترین سطـوح آموزش عـالی مهارت و فناوری بر اساس تحولات فناوری و فراهم كردن زمینه آموزش مادام العمر و فراهم كردن امكان تجمیع دوره های آموزش تكمیلی بین سطوح تحصیلی و معادل سازی با دوره های رسمی از مأموریت های نظام آموزش مهارت و فناوری كشور است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور درخصوص نحوه استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری كشور گفت: براساس آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری، سازمان ملی مهارت و فناوری مسئول اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری این نظام، یكپارچه سازی، هدایت و اعتلای آموزشهای مهارتی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری از طریق سه زیر نظام آموزش مهارت و فناوری،صلاحیت حرفه ای و شرایط احراز اشتغال است.

پرند با اشاره به این كه در این نظام، دوره های آموزش مهارت و فناوری در بخش های دولتی، عمومی، تعاونی و خصوصی و در سطوح محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی برگزار می شود، افزود: آموزش های مهارت و فناوری در حوزه های صنعت (نفت، معدن، انرژی، صنایع غذایی، تكنولوژی پزشكی و...)، كشاورزی (شیلات و آبزیان، منابع طبیعی، دامپروری و ...)، خدمات (ورزش، اقتصاد، مدیریت و تجارت، گردشگری و ...) و فرهنگ و هنر (امورفرهنگی، رسانه،‌صنایع دستی، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی، تاتر و ...) طراحی و اجرا می شود.

وی گفت: اركان نظام آموزش مهارت و فناوری شامل نظام آموزش عالی مهارت و فناوری و نظام آموزش فنی و حرفه ای (دوره های تكمیلی بین سطوح تحصیلی) است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشوربا اشاره به این كه سطوح تحصیلی در هر دو نظام آموزش نظری و نظام آموزش مهارت و فناوری از نظر ارزش همتراز بوده و فارغ التحصیلان هر یك از سطوح تحصیلی در این دو نظام می‌توانند بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش، در سطوح بالاتر در هر یك از دو نظام ادامه تحصیل دهند، گفت: عناوین دوره های عالی مهارت و فناوری در این نظام به ترتیب كاردانی فنی، مهندسی فناوری، مهندسی فناوری ارشد و مهندسی فناوری خبره است كه به ترتیب همتراز سطوح كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری در نظام آموزش نظری است.

وی ادامه داد: در حوزه های آموزشی با ماهیت غیرفنی عناوین كاردانی حرفه ای، كارشناسی حرفه ای، كارشناسی حرفه ای ارشد و كارشناسی حرفه ای خبره خواهد بود.

پرند درخصوص مجری دوره های آموزش مهارت و فناوری بیان داشت: دوره های آموزش عالی مهارت و فناوری در دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد و مدارك تحصیلی این دوره ها توسط وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و از طریق دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای صادر می شود.

به گفته ی وی همچنین دوره های آموزش تكمیلی بین سطوح تحصیلی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای و یا دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی اجرا خواهد شد و گواهینامه های دوره های آموزش تكمیلی بین سطوح تحصیلی كه در قالب پودمان ها یا بسته های آموزشی ارائه می شود، در هر سطحی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای و یا دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی صادر می شود.

 

منبع:  ايرنا

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R