به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00632                                                                                               تاريخ :  28/8/90

سبد خانوار و تورم مبنای تعیین دستمزد 91

ایران اکونومیست: رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد از برخی گمانه‌زنی‌ها برای دو برابر شدن دستمزد کارگران گفت: طرح مسائل واهی و وعده وعید موجب انتظار کاذب و بی‌اعتمادی عمومی خواهد شد.

اولیا علی‌بیگی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تعیین حداقل دستمزد کارگران اظهار داشت: براساس ماده 41 قانون کار همه ساله در اسفندماه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.
وی ادامه داد: سبد معیشت خانوار و نرخ تورم مراجع رسمی مبنای تعیین حداقل مزد کارگران است و اظهارنظرهای شخصی و شاخص‌های دیگر نمی‌تواند در این موضوع تأثیر‌گذار باشد.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه همه ساله کمیته‌های دستمزد جلساتی در این باره تشکیل خواهند داد، گفت: اسفند ماه جلسات رسمی حداقل دستمزد تشکیل شده و براساس کارهای پژوهشی و تحقیقاتی کمیته‌های دستمزد و نیز معیارهای قانونی عدد نهایی به دست خواهد آمد.
این فعال کارگری در خصوص اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی افراد و تحلیل‌ها در رسانه‌ها نسبت به حداقل مزد کارگران تأکید کرد: اعتقاد داریم باید براساس واقعیت‌های موجود اقدام، حرکت و به نتیجه رسید.
وی با ابراز تأسف از عملکرد برخی رسانه‌ها نسبت به تعیین حداقل مزد کارگران بیان کرد: همه ساله شاهد این موضوع هستیم که 5 ماه مانده به آخر سال موج تبلیغاتی رسانه‌ها و اظهارنظرهای غیرمنطقی انجام می‌شود و توقع و انتظاراتی خلاف واقع ایجاد می‌کند.
به گفته علی‌بیگی، ایجاد انتظار کاذب کمکی به جامعه کارگری و روند تعیین مزد منطقی و علمی براساس شرایط موجود بنگاه‌ها و تولید نمی‌کند.
وی با بیان اینکه به جای ایجاد جو روانی باید از سوءاستفاده برخی جریان‌ها نسبت به موضوع دستمزد پرهیز کرد، گفت: اگر به دنبال کمک به جامعه کارگری و کار کارشناسی هستیم باید در فضای آرام پژوهش و تحقیق با توجه به واقعیت‌های جامعه انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: باید دستمزدی برای کارگران نهایی شود که امکان پرداخت آن از سوی کارفرمایان وجود داشته باشد و در نهایت کمک معیشت کارگران باشد.
رئیس کانون شوراهای عالی شوراهای کار با اشاره به گمانه‌زنی‌های دو برابر شدن دستمزد اظهار داشت: این موضوع فقط منجر به افزایش قیمت‌ها در جامعه و ایجاد انتظار روانی کاذب می‌شود.
وی ادامه داد: با تشویش اذهان عمومی مشکلی از جامعه کارگری حل نمی‌شود و بهترین راه این است که شورایعالی کار براساس شرایط منطقی و واقعی به دستمزدی براساس قانون برسد.
وی با بیان اینکه کارگران از تعیین دستمزد یک میلیونی ناراحتی نخواهند شد ابراز داشت: قطعاً این موضوع باعث خوشحالی خواهد بود اما اگر کارفرما و تولید نتواند جوابگوی آن باشد اشتغال موجود هم از بین خواهد رفت.
این فعال کارگری اولویت اول در تعیین مزد را بقاء بنگاه‌های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت وجود تولید و رونق اشتغال مطالبات کارگری معنا می‌یابد.
به گفته علی بیگی، طرح مسائل واهی و دادن وعده وعید از سوی افراد موجب بی‌اعتمادی عمومی و رسانه‌ها می‌شود.
وی تأکید کرد: اظهارنظرهای شخصی و تشویش رسانه‌ای کمکی به جریان تحقق رفاه و معیشت جامعه کارگری نمی‌کند و منجر به اختلال در روند منطقی دستمزد ایجاد می‌کند.

 

منبع:  ايران اكونوميست

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R