به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00637                                                                                               تاريخ :  28/8/90

 2 برابر شدن یک‌باره دستمزد کارگران با واقعیت‌های موجود امکان ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امکان دوبرابر شدن یکباره دستمزد با توجه به منطق و واقعیت موجود بنگاه‌ها و تولید وجود ندارد.
خبرگزاری فارس: 2برابر شدن یک‌باره دستمزد کارگران با واقعیت‌های موجود امکان ندارد

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در خصوص گمانه‌زنی‌ها برای دو برابر شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده اظهار داشت: امکان دو برابر شدن یکباره دستمزد با توجه به شرایط فعلی بنگا‌ه‌ها و تولید وجود ندارد.
وی ادامه داد: تعیین حداقل مزد در سازوکار شورای عالی کار پیش بینی شده که به صورت سه جانبه با حضور نمایندگان دولت کارگر و کارفرما انجام می‌شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مباحث مربوط به دستمزد سال آینده از نیمه دوم امسال شروع می‌شود، گفت: جلسات کارشناسی و بررسی موضوع توسط گرو‌ه‌ها انجام می‌شود و در روزهای پایانی سال جمع‌بندی نهایی توسط شورای عالی کار اعلام می‌شود.
شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: طی 2 سال گذشته توانستیم با اجماع و تفاهم کامل نسبت به تعیین مزد اقدام کنیم و نفس این موضوع ارزشمند است و نشانه تعامل سازنده میان دولت، کارگران و کارفرمایان به حساب می‌آید.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تعیین مزد سال آینده تصریح کرد: امسال نیز با روحیه همدلی و وفاق به صورت اجماع این تصمیم اتخاذ می‌شود و قطعاً نظر شورا ملاک عمل خواهد بود.
شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سوال که چرا موضوع مزد در پیش نویس دولت براساس بهره‌وری و سیاست‌های کلی اشتغال مقام معظم رهبری نیست، عنوان کرد: نظر دولت بر این است که مزد بر اساس بهره‌وری باشد و یکی از محورهای اصلی اصلاح قانون کار مزد منعطف و داشتن رابطه با بهره‌وری نیروی کار است.
وی در پاسخ به این سوال که در کدام بخش از تعیین مزد بهره‌وری نیروی کار دیده می‌شود، بیان کرد:‌ اجازه بدهید پیش نویس در شورای عالی کار نهایی شود و بعد این موضوع مشخص خواهد شد.
به گزارش فارس، با توجه به اینکه همه ساله در نیمه اسفندماه حداقل مزد کارگران نهایی می‌شود، برخی گمانه‌زنی‌ها برای چگونگی و میزان افرایش حداقل مزد به انتظارات کاذب در میان جامعه کارگری دامن زده در حالی که اظهارات غیرکارشناسی هیچ‌گاه مبنای واقعی براساس شرایط و مصالح اقتصاد کشور ندارد و این موضوع نارضایتی عموم جامعه کارگری را به همراه دارد.

 

منبع:  فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R