به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00652                                                                                                تاريخ :  12/9/90

نامه‌نگاری کارفرمایان خدماتی با وزارت اقتصاد و تامین اجتماعی

نامه‌نگاری کارفرمایان خدماتی با وزارت اقتصاد و تامین اجتماعی
دبیرکل کانون شرکتهای خدماتی کشور از نامه نگاری با وزارت اقتصاد و سازمان تامین اجتماعی درباره غیرقانونی بودن دریافت حق بیمه از 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم بنگاهها خبر داد.

داود جوانی در گفتگو با مهر با انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه دریافت حق بیمه از 4 درصد مالیات برارزش افزوده سهم بنگاهها، گفت: با وجود صراحت قانونی و همچنین چندین مورد مکاتبه و نظر صریح سازمان امور مالیاتی و معاونت مالیات برارزش افزوده مبنی برغیر قانونی بودن مطالبه حق بیمه نسبت به 4 درصد مالیات برارزش افزوده، متاسفانه برخی از شعب سازمان تامین اجتماعی به این رویه مغایر با قانون ادامه می دهند.

دبیرکل کانون کارفرمایان خدماتی کشور اظهار داشت: در مواردی نیز از سوی شعب تامین اجتماعی اقدام به صدور اجرائیه برای وصول حق بیمه 4 درصد مالیات برارزش افزوده شد که با اعتراض کانون، انجمنهای سراسر کشور و همچنین شرکتهای عضو مواجه شد.

جوانی ادامه داد: این در حالی است که در اعلام نظر آخر معاونت مالیات برارزش افزوده نیز بر تخلف سازمان تامین اجتماعی از قانون تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل عدم اجرای قانون در مورد کارفرمایان خدماتی، مکاتبات با سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات به وجود آمده ادامه دارد.

این مقام مسئول کارفرمایی تصریح کرد: در قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید شده است که دریافت عوارض و بیمه از کارفرمایان خدماتی ممنوع است و در این ارتباط کارفرمای خدماتی باید مالیات بر ارزش افزوده را از طریق ارائه فاکتور به بنگاه طرف قرارداد پیگیری کند.

به گفته جوانی، با وجود اینکه دریافت مالیات از طریق بنگاههای طرف قرارداد صورت می گیرد اما تامین اجتماعی معتقد است به دلیل افزایش 4 درصدی حق بیمه ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، کارفرمایان خدماتی موظف به پرداخت آن هستند در صورتی که در قانون دریافت حق بیمه از 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده آن هم کارفرمای طرف قرارداد با بنگاه غیرقانونی است.

دبیرکل کانون کارفرمایان خدماتی کشور با اشاره به اینکه نحوه دریافت حق بیمه ها در مواد 37 و 38 قانون تامین اجتماعی مشخص شده است، بیان داشت: با اینکه از طریق نامه نگاری با وزارت اقتصاد و مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده است که دریافت حق بیمه از 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده قانونی نیست، اما تامین اجتماعی به دنبال اعمال آن است و حتی عنوان شد که به دنبال صدور اجرائیه برای کارفرمایان این بخش نیز خواهد بود

 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R