به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  0067                                                                                             تاريخ :  88/10/21

71 درصد از موجودي صندوق سازمان تامين اجتماعي متعلق به کارفرمايان است

دبير شوراي هماهنگي کارفرمايان:
71 درصد از موجودي صندوق سازمان تامين اجتماعي متعلق به کارفرمايان است
دبير کانون هماهنگي کارفرمايان اعلام کرد: 71 درصد از موجودي صندوق سازمان تامين اجتماعي متعلق به کارفرمايان است.
عباس وطن پرور، دبير کانون هماهنگي شوراي عالي کارفرمايان در گفتگو با خبرنگار موج اظهار داشت: در حال حاضر 20 درصد از موجودي صندوق سازمان تامين اجتماعي متعلق به کارگران و نه درصد هم متعلق به دولت است، اين در حاليست که هم اکنون دولت با اصلاح اساسنامه سازمان تامين اجتماعي مديريت سازمان را به طور کامل در اختيار گرفته است.
وي از افزايش ساليانه ميزان بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي خبر داد و خاطرنشان ساخت: هم اکنون دولت به ميزان 18 هزار ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي بدهکار است.
دبير کانون هماهنگي شوراي عالي کارفرمايان، پايداري بنگاه هاي اقتصادي را در گروي ارتقاء بهره وري نيروي کار بيان کرد و گفت: در حال حاضر ارتقاء بهره وري نيروي کار در بنگاه هاي توليدي کشور مستلزم افزايش حمايت هاي کارفرمايان از کارگران است.
اين مقام مسئول با اشاره به افزايش بي رويه تعداد کارگران قراردادي در بنگاه هاي توليدي کشور اذعان داشت: در حال حاضر 80 درصد از کارگران سراسر کشور مشمول قراردادهاي موقت کار هستند، اين در حاليست که پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري تعداد اين کارگران همچنان افزايش يابد.
وي با اشاره به وضعيت بحراني واحدهاي توليدي خاطرنشان ساخت: وقوع بحران جهاني اقتصاد موجب بروز مشکلات نقدينگي در واحدهاي توليدي کشور شده است، لذا دولت بايد به عنوان شريک سوم بازار کار از واحدهاي توليدي کشور حمايت کند.
توضیح:
باتوجه به این واقعیت که سهم بیشتر سرمایه وپس انداز صندوق تامین اجتماعی از محل پرداختی های کارفرمایان می باشدبه راستی جایگاه جامعه کارفرمایی وحتی کارگری دراین سازمان بزرگ چیست؟
صرف حضور نماینده ای از جامعه کارفرمایی یا کارگری در شورای سازمان وآن هم نه در هیئت مدیره تها سهم مدیریتی وتصمیم سازی این قشرعظیم می باشد؟
این ها تنها گوشه ای از علامت سئوالات ذهنی است که در بین جامعه کارفرمایی وحتی کارگری وجود دارد.
گذشته از برخی مسائلی که اخیرا در خصوص اساسنامه سازمان تامین اجتماعی ویا برخی از اختلافات مدیریتی موجود سازمان مطرح است،پاسخ شفاف به این مسائل می تواند بسیاری از مسائل ومشکلات را مرتفع نماید.


منبع:  سايت بازارکار - کانون

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R