به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00685                                                                                              تاريخ :  28/11/90

پیمان كاران بخش خدمات حقوق كارگران را به طور كامل پرداخت می كنند

 تهران - شركتهای پیمانكاری بخش خدمات اعلام كرده اند كه دستمزد كارگران را به طور كامل پرداخت می كنند.
1390/11/26 - 11:29

در گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شركتهای خدماتی و پشتیبانی فنی مهندسی سراسر كشور آمده است: از ابتدای تصویب قانون واگذاری امور بخش خدماتی و پشتیبانی دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی و همچنین كوچك سازی دولت هیچ مصوبه ای دال برای واگذاری امور به صورت قراردادهای تامین نیروی انسانی وجود ندارد.

این گزارش ادامه می دهد: به تبع آن عنوان اخذ مبالغ در قبال یك نفر كارگر همان مغایرت اصلی با قانون است كه پرداختن به موضوع یعنی قبول عقد قرارداد و قانونی بودن قراردادهای تامین نیروی انسانی، كه نه تنها مجلس و دولت بلكه بخش خصوصی نیز اعتقادی به قراردادهای تامین نیروی انسانی ندارد و این امر از ریشه مغایر با قانون می باشد.

در این گزارش آمده است: اما موضوعی كه نیاز به تامل دارد این كه چه در دستگاه های دولتی و چه در بخش خصوصی در تدوین بودجه سالانه اعم از منابع درآمدی و هزینه های سالانه در بخش نیروی انسانی برای یك نفر نیروی انسانی كه صرف پرداخت ماهانه جزو هزینه های كامل نیروی انسانی محسوب نمی شود، بلكه دریافتی هر یك از كاركنان در كنار سایر هزینه های هر یك از كاركنان بمانند هزینه های بیمه سهم كارفرما، مالیات، بن كارگری، عیدی سنوات، مرخصی، هزینه لباس، بیمه تكمیلی و... به عنوان هزینه های مرتبط با نیروی انسانی لحاظ می شود. در بخش خدمات نیز همین موضوع در نظر گرفته خواهد شد.

این گزارش تاكید می كند، مطابق قانون كار و مصوبات سالانه شورای عالی كار و ابلاغ وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی هر یك از كارفرمایان شركت های خدماتی پشتیبانی موظف به رعایت طرح هماهنگ طبقه بندی مشاغل در خصوص كاركنان تحت پوشش خود می باشند و بدین منظور حداقل مبنای گروه های بیست گانه كارگران بخش خدمات همه ساله مورد بازنگری قرار گرفته و در اسفند هر سال برای اجرا در سال بعد ابلاغ می شود كه برای نمونه نرخ پایه دستمزد سال 90 برای گروه های بیست گانه در نظر گرفته می شود.

همچنین در خصوص سود مدیریتی و شركت نیز ذكر این نكته ضروری است كه با توجه به افزایش شركت های خدماتی پشتیبانی و شركت آن ها در مناقصه ها، به طور عملی سود مدیریتی كه طبق قانون پنج درصد در نظر گرفته شده به هیچوجه محقق نمی شود و همواره در رقابت دهها شركت در مناقصات رقم سود پیمان رقمی بسیار كمتر از یك درصد می باشد.

در این گزارش كه جمع نهایی شده بابت هزینه های یك نفر كارگر با گروه شش را هفت میلیون و 763 هزار و 66 ریال اعلام كرده، آمده است: فرض بر این بوده كه كارگر هیچ اضافه كار، تعطیل كار و نوبت كار و ماموریتی ندارد كه در صورت داشتن آن رقم آنالیز دستمزد كارگران به بیش از یك میلیون تومان بالغ شده و به همان نسبت هزینه های آنالیز و پرداختی به كارگر اضافه خواهد شد.

یادآور می شود، نیروهای شركتهای خدماتی كه از 15بهمن ماه امسال به دلیل لغو قرار داد با این شركتها قرار است به استخدام مستقیم دستگاهها درآیند

 

منبع:  ايرنا

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R