به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00771                                                                                                تاريخ :  3/4/91

ارائه اولین اظهارنامه مالیات ۵درصدی ارزش افزوده از 1 تا ۱۷ تیر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: فعالان اقتصادی و مودیان محترم مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بدانند که مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول (فصل بهار) 1391 از 1/4/1391 لغایت 17/4/1391 تعیین شده است.

بدین وسیله به اطلاع مودیان می‌رساند با عنایت به مفاد قانون مالیات بر ارزش افزوده، زمان ارایه اظهارنامه سه ماهه اول (فصل بهار) سال 1391 این نظام مالیاتی از تاریخ 1/4/1391 لغایت 17/4/1391 می‌باشد.

بنابراین از کلیه مودیان محترم مشمول مالیات بر ارزش افزوده درخواست می‌شود، به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و جلوگیری از اعمال جرایم قانونی موضوع مواد 22، 23 و 33 قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مهلت مقرر قانونی نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی دوره مذکور اقدام نمایند.

سازمان امور مالیاتی از مودیان تقاضا کرده، به منظور رفاه حال خود و جلوگیری از بروز مشکلات، ارایه اظهارنامه را به روزهای پایانی مهلت مقرر موکول ننمایند.

به گزارش فارس، قانون مالیات بر ارزش افزوده که از اول مهرماه 1387 اجرا شد، ابتدا با نرخ 3 درصد بود، تا این که بر اساس ماده 117 تبصره 2 قانون برنامه پنجم مقرر شد، از ابتدای برنامه سالانه یک درصد به این نرخ اضافه شده تا پایان برنامه به 8 درصد برسد.

بر این اساس نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال 90 قبل 4 درصد بود و امسال به 5 درصد افزایش یافته است، بنابراین اظهارنامه عملکرد مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار که از اول تا نیمه تیرماه سال 91 ارائه می‌شود، نخستین اظهارنامه با نرخ 5درصدی خواهد بود.

کل درآمد پیش بینی شده در قانون بودجه 91 از مالیات و عوارض 40.5 هزار میلیارد تومان است که 11هزار میلیارد تومان عوارض گمرکی و حدود 30 هزار میلیارد تومان مالیات است که از این رقم حدود 8 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد.

قانون مالیات بر ارزش افزوده نخستین قانون مالیات بر مصرف است که در کشور اجرا می‌شود و از مصرف کننده به عنوان حلقه نهایی هر فرآیند تولیدی به جز موارد معافی قانون، دریافت می‌شود و فروشنده به عنوان مباشر سازمان امور مالیاتی موظف است، در پایان هر سه ماه عملکرد درامدی خود از مالیات بر ارزش افزوده را اظهار کند و درآمد آن را به سازمان مالیاتی بپردازد.

بر اساس تبصره “2″ ماده ” 117″ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که مقرر می دارد، نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده از سال اول برنامه (‌سال 1390 )‌سالانه به میزان یک در صد افزایش یابد.

بنابر این نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی از ابتدای سال 1391 از چهار درصد ‌4%‌ به پنج در صد ‌5%‌ ‌افزایش می‌یابد.

لذا به منظور جلوگیری از هر گونه مشکلات اجرایی از مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده درخواست می‌شود که از ابتدای سال 1391 در کلیه مبادلات اقتصادی فی مابین ( عرضه کالاها و ارائه خدمات عمومی ) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ پنج در صد 5% شامل ( 2،9% مالیات و 2،1%‌عوارض) در صورتحساب های صادره اعمال و از خریداران اخذ نمایند.

کارشناسان بر این باورند که اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گامی جهت شفاف شدن جریان درامدی و کالایی در کشور و نیز شفافا شدن درآمد واقعی اصناف است و از طرف دیگر افزایش درامد مالیاتی گامی در جهت کاهش وابستگی دولت به درآمد نفت و پاسخگو بودن در برابر مردم است، چون دولت کم کم با پول مالیات مردم و شارژ اجتماعی اداره می‌شود، پس باید بیشتر در مقابل مردم جامعه پاسخگو باشد.

البته انتظار می‌رود با وجود گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی دولت به سمت اجرای مالیاتهای اسلامی و احیای خمس و زکات در کشور اسلامی حرکت کند.

 

منبع:  فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R