به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00785                                                                                                تاريخ :  29/4/91

مهلت 7.5 ماهه پیمانکاران برای پرداخت مالیات ارزش افزوده

خبرگزاری فارس: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از ارائه مهلت میانگین 7.5 ماه به شرکت‌های پیمانکاری برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.
خبرگزاری فارس: مهلت 7.5 ماهه پیمانکاران برای پرداخت مالیات ارزش افزوده

علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ در مورد گلایه انجمن شرکت‌های پیمانکاری از دریافت دیرهنگام دست‌مزد پیمانکاری و پرداخت به موقع مالیات بر ارزش افزوده قبل از دریافت وجه دستمزد گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده تکلیف شده تاریخ صورتحساب یا تاریخ ارائه خدمات هر کدام مقدم بود، مالیات ارزش افزوده بر اساس آن گرفته می‌شود و این یک مطالبه قانونی است که از شرکت‌های خدمات و مهندسی طلب می‌شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با توجه به مهلت قانونی که در پایان هر فصل سه ماهه ارائه اظهار‌نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده از یکم تا 15 ماه بعدی دریافت می‌شود، در مورد پیمانکار‌انی که در گرفتن وجه دستمزد خدمات پیمانکاری با تأخیر مواجه هستند، معمولا تقسیط 5 تا 6 ماهه نیز علاوه بر مهلت قانونی انجام می‌شود.

طاری بخش افزود: معمولا شرکت‌های پیمانکاری و خدمات فنی و مهندسی که طرف حساب با شرکت‌های دولتی هستند، این مهلت 7 تا 8 ماهه را دریافت می‌کنند، اما شرکت‌هایی که برای بخش خصوصی و عمومی غیردولتی خدمات ارائه می‌کنند، سازمان امور مالیاتی معتقد است، آنها باید حساب خود را با شرکت‌ها به صورت شخصی تسویه کرده و مالیات خود را به موقع ابراز و پرداخت کنند.

طاری‌بخش در پاسخ به این پرسش که اگر پیمانکار برای شهرداری و یا سایر نهاد‌های عمومی خدماتی ارائه کند که با تأخیر وجه دستمزد دریافت نماید، ایا مهلتی برای تأخیر در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده درنظر گرفته می‌شود، گفت: مهلت قانونی فقط برای شرکت‌های پیمانکار که طرف قرارداد با دولت و شرکت‌های دولتی هستند، تمدید می‌شود، اما برای نهاد‌هایی مانند شهرداری که معمولا رقم قابل توجهی از عوارض مالیات ارزش افزوده دریافت می‌کنند، باید پول پیمانکاران را به موقع پرداخت کنند.

طاری‌بخش افزود: شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با دولت علاوه بر مهلت قانونی سه ماهه معمولا 5 تا 6 ماهه دیگر به عنوان مهلت تقسیط برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند.

 

منبع:  فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R