به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00790                                                                                                تاريخ :  21/5/91

تدوین نظام صلاحیت حرفه‌ای برای هر شغل/ تصدی شغل به شرط مهارت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام تدوین نظام صلاحیت حرفه‌ای به منظور متناسب کردن مهارت و توانمندی افراد در احراز مشاغل مختلف، گفت: تغییر نگرش افراد متناسب با هر شغل طراحی شد.

کوروش پرند در گفتگو با مهر با تشریح عملکرد یکی دو ساله اخیر در زمینه مهارت آموزی نیروی کار در کشور، به برخی اولویت ها در سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: تصویب مواد 21، 194و 195قانون برنامه پنجم توسعه در راستای توسعه آموزش های مهارتی در کشور از جمله مهم ترین اهدافی است که توسط سازمان برای تقویت مهارت آموزی به نیروی کار دنبال می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ایجاد یکپارچگی در نظام آموزش فنی و حرفه‎ای و علمی- کاربردی کشور اعم از رسمی، غیررسمی و سازمان‌ نایافته، آموزش فنی و حرفه‌ای مستمر روستائیان با هدف توانمندسازی برای ارائه، استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت های صنعتی، بهبود کیفیت تولیدات و بهره‌گیری بهینه از فرصت خدمت وظیفه عمومی برای ارتقاء دانش، مهارت و ارتقاء منزلت اجتماعی جامعه هدف؛ نیز از دیگر اولویت های مهمی است که در این بخش تدوین شده است.

پرند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بند 2 سیاست های کلی اشتغال در خصوص آموزش نیروی انسانی مبتنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار (فعلی و آتی) و ارتقاء توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور (آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی)، بیان داشت: توام کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آنها؛ یکی از ماموریت هایی است که در این حوزه دنبال می شود.

وی همچنین به نقش پررنگ آموزش های مهارتی در قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مصوب مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: طراحی نظام جامع مهارت و فناوری در راستای ماده 21 برنامه پنجم توسعه، نظام جامع مهارت و فناوری با 3 زیرنظام آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه ای و نظام احراز شرایط اشتغال نیز تدوین شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در راستای استقرار نظام جامع مهارت و فناوری سازمان ملی مهارت تشکیل و مراحل استقرار نظام مذکور پیگیری می شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، تاکید کرد: طراحی، تصویب و استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری در راستای اصل 138قانون اساسی و در اجرای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، به منظور ایجاد هماهنگی و یکپارچه سازی در امر سیاستگذاری، هدایت، حمایت، اعتبار بخشی و نظارت بر آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای شغلی، نظام آموزش مهارت و فناوری توسط جمعی از خبرگان تدوین و آیین نامه آن در جلسه مورخ اول آبان ماه 90هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شد.

پرند در ارتباط با اهداف طراحی نظام صلاحیت حرفه ای، خاطر نشان کرد: این نظام به منظور ارزیابی و بهره گیری بهینه از توانمندی، دانش، مهارت و نگرش افراد متناسب با هر شغل یا حرفه طراحی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: نظام صلاحیت حرفه ای کشور به عنوان یکی از ارکان نظام جامع مهارت و فناوری کشور با حضور جمعی از خبرگان این حوزه طراحی و تدوین شده است و هم اکنون برای تصویب به شورای عالی اداری ارسال شده است.

 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R