به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00812                                                                                                تاريخ :  8/7/91

ارائه پیش نویس پیشنهادی استاندارد خدمات نظافت

به گزارش روابط عمومی کانون ، پیرو نشست های تخصصی قبلی وپیگیری های به عمل آمده، استاندارد مربوط به امورخدمات نظافتی با همکاری کانون وسایر دستگاه های اجرایی وسازمان استانداردایران در دست تهیه می باشد که نسخه اولیه وپیشنهادی توسط سازمان استاندارد به دبیرخانه کانون ارسال گردیده که عینا جهت اطلاع کاربران گرامی وارائه نظرات درج می گردد:



سیستم کنترل کیفیت خدمات نظافت

مقدمه

به منظور کمک به سیستم مناسب کنترل و نظارت ، خدمات نظافت و پاکیزگی می تواند برای کیفیت مورد بازرسی قرار گیرد .این امر بلافاصله سوالاتی از اینکه چه چیزی باید مورد بازرسی قرار گیرد و یا چگونه بازرسی بایستی صورت گیرد و چه معیارهای اندازه گیری بایستی استفاده شوند.ایجاد می شود تا به حال هیچ نظر جامعی در مورد دستگاههای اندازه گیری وجود نداشته و سیستم های موجود که بتوانند به راحتی در محل کار برای بازرسی فعالیت های خدمات مورد استفاده قرار گیرند و یک دید عینی از نتایج حاصله فراهم می کنند و این هدف مدل چهارچوب برای سیستم های اندازه گیری کیفیت می باشد.مدل الگوی بهترین روش شناخته شده را ارائه می دهد که درون آن سیستم های قابل قبول ملی و بومی می تواند برای اینکه درست استفاده شود و یا توسعه یابد ادامه خواهد یافت. این بهترین روش برای پیشبرد به عنوان کاری از کمیته فنی وجود طیف وسیعی از سیستم های نظارت کیفی برای نظافت ، تنوعی از عوامل و موضوعات شده است.این سیستم ها در پاسخ به نیاز های خاص یا در پاسخ به مقررات و قوانین بومی تدوین شده است. با کمک این مدل چهارچوب استاندارد شده ، همه سیستم ها می توانند به طرف عینیت و ملاحظه بیشتر کمک شود.

در بعضی موارد تاریخ طولانی از استفاده موقتی دارند.















1- هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد ، فراهم نمودن الزامات اساسی و توصیه های جدی برای سیستم های اندازه گیری کیفیت عملکرد خدمات نظافت و تمیز کاری است.

2- مراجع الزامی

مدارک الزامی حاوی مقرراتی است که در متن این استاندارد ملی ایران به آنها ارجاع شده است.بدین ترتیب آن مقررات جزئی از این استاندارد ملی ایران محسوب می شود.

در صورتی که به مدرکی با ذکر تاریخ انتشار ارجاع شده باشد ، اصلاحیه ها و تجدید نظر های بعدی آن مورد نظر این استاندارد ملی ایران نیست.در مورد مدارکی که بدون ذکر تاریخ انتشار به آنها ارجاع شده است ،همواره آخرین تجدید نظر و اصلاحیه های بعدی آنها مورد نظر است.

3- اصطلاحات و تعاریف

در این استاندارد اصطلاحات و تعاریف زیر به کار می رود:

3-1

سیستم اندازه گیری کیفیت/سنجش کیفی

سیستم بازرسی طراحی شده برای ارزیابی این که خدمات تعریف شده و توافق بین 2 طرف برای برآورد کردن سطح کیفیت که مدنظر است تا طبق الزامات بیان شده در آن توافق نامه صرحأ و تلویحأ معرفی شود.



یادآوری - از این به بعد در این استاندارد " سیستم اندازه گیری کیفغیت " تحت عنوان " سیستم " بیان می شود.



3-2

عملکرد نظافت و تمیزکاری

نتیجه خدمات تمیزکاری و خدمات مرتبط با آن طبق الزامات



یادآوری – خدمات تمیزکاری فعالیت های تمیزکاری یک عامل تمیزکاری است

3-3

ذکر خصوصیات

سندی حاوی الزامات که خدمات باید منطبق با آن باشد.

یادآوری – ویژگی / مشخصه ، بخشی از قرارداد یا توافق نامه سطح خدمات است که بخش هایی تحت پوشش سیستم می باشد.

3-4

بخش / فصل

نهاد یا سطح ( گروههایی از این نوع ) مرتبط با تمیزکاری و خدمات مربوط به تمیزکاری است که قرار است بازرسی شوند.( در این استاندارد " بخش " /" فصل" اطلاق می شود )



یادآوری – زمانی که اشاره به بازرسی های نمونه برداری می شود ، یک بخش /فصل به نام واحد نمونه برداری خواهد بود.

3-5

حوزه /زمینه

گروهی از بخش ها/فصل ها که دردرون یک واحد فضایی می باشد

3-6

معیار کیفیت

نتیجه مختصات یک خدمت مورد نیاز طبق ویژگی

3-7

مقیاس کمیت داوری

آستانه پذیرش معیار کیفیت بر اساس درجه حضور یا عدم حضور ان

3-8

حد کیفیت پذیرش

زمانی که یک سری مستمر از بهرها مطرح می شود ، سطح کیفیت برای اهداف بازرسی نمونه برداری " سطح کیفیت محصول با بدترین نوسان " خواهد بود.

3-9

کیفیت متوسط خروجی

کیفیت متوسط کالا ، خروجی مواد یا خدمات از جمله کالاهایی که مطرح شده اند

3-10

حد کیفیت متوسط خروجی

زمانی که یک سری مستمر از کالاها مطرح می شود ، سطح کیفیت برای تمام سری کالاها ، حد یک کیفیت متوسط خروجی راضی کننده است.



3-11

بازرسی معمولی

استفاده از طرح نمونه برداری با معیار پذیرش که برای تأمین احتمالات بالای تولید کننده از پذیرش تدبیر می شود وقتی که متوسط فرایند کالا بهتر از حد کیفیت پذیرش است.



3-12

بازرسی شدید و فشرده

استفاده از طرح نمونه برداری با قابلیت تبعیض آمیز افزایش یافته تحت طرح مکاتبه ای برای بازرسی معمولی



3-13

بازرسی کاهش یافته

استفاده از طرح نمونه برداری با قابلیت تبعیض آمیز کاهش یافته تحت طرح مکاتبه ای برای بازرسی معمولی



3-14

جمعبت

کلیه بخشهای تحت بررسی و رسیدگی



3-15

جمعیت خرد

بخش تعریف شده یک جمعیت



3-16

بهر یا سهم کالا

مقدار تعریف شده کالا ، مواد ، خدمات ، جمع شده با یکدیگر و برای آزمایش تسلیم شده است.



یادآوری – کلیه حوزه ها ، همه یا بخشی از یک یا چند ساختمان ، قطعات ، تجهیزات یا تأسیسات تشکیل می دهند.



3-17

اندازه بهر

تعداد بخش یا فصل در یک بهر



3-18

بازرسی نمونه برداری

بازرسی بخشهای منتخب در گروه تحت نظر ( رسیدگی )

یادآوری – بازرسی نمونه برداری به بازرسی های کل بهر نیز اطلاق می گردد.



3-19

نمونه ساده تصادفی

نمونه از واحدهای چند نمونه برداری که از یک جمعیت ، روشی که همه ترکیبات ممکنه از واحدهای چند نمونه برداری احتمال یکسانی از نمونه برداری را دارد.



3-20

نمونه برداری خوشه ای

روش نمونه برداری که در آن جمعیت به توده کامل و انحصاری ( یا خوشه ای )از واحدهای نمونه برداری به روشی معین تقسیم می شود.

یادآوری- یک نونه از این خوشه ها تصادفی گرفتهمی شود و همه واحدهای نمونه برداری که آنها را تشکیل می دهند در نمونه وجود دارد.

مثال : وقتی که بخشها را برای بازرسی انتخاب می کنند تعدادی زمینه ممکن است انتخاب شود. زمانی خوشه ای می ماند که همه بخشها در درون این حوزه ها مورد بازرسی قرار گیرند.

مثال : در زمان نمونه تصادفی 20 اتاق در یک ساختمان 10 طبقه مورد نیاز است ، چینه بندی یا قفسه بندی گویند اگر ساختمان به قسمتهای تعریف شد شمایی مانند یک لایه در یک طبقه تقسیم شود

این مسئله در مثال منجر به انتخاب تصادفی 2 اتاق در هر طبقه خواهد شد.

4

الزامات

4-1

شرایط

4-1-1 سیستم/سامانه باید مشخص کند که چه محدودیت هایی در نوع خدمات و محل ها وجود دارد که خدمات در آنجا کاربرد دارد.

4-1-2 سامانه باید مشخص نماید که در روش خدمات مرتبط با تمیز کاری و نظافت چه چیزی را پوشش می دهد.

4-1-3 سامانه باید راهکارهایی را برای مشخص کردن یک یا بیش از یک سطح کیفیت را ارائه دهد.

4-1-4 سامانه باید طرح ارزشیابی همه انواع بازرسی در درون سامانه را ارائه دهد.

4-1-5 سامانه باید راهکارهایی برای مشخص کردن انواع حوزه ها یا بخشها را ارائه دهد ( برای مثال دفاتر و سرویس بهداشتی )



4-2 بازرسی

4-2-1 بخش های بازرسی

4-2-1-1 بخش های درون سیستم باید بطور شفاف شناسایی و تعریف شوند.

4-2-1-2 سیستم باید راهکارهایی را در زمینه چگونگی شکل گیری فهرست بخش ها را برای بازرسی ارائه دهد.

یادآوری – این فهرست خودش می تواند همه بخش هایی را که در سند ذکر خصوصیات پوشش داده می شوند یا می تواند فهرستی از بخشها باشد که در سند مزبور مستثنی شده باشند.

4-2-2 معیارها و ضوابط

4-2-2-1 سیستم باید برای هر بخش مشخص کند معیارهای کیفیت که باید در بازرسی بکار گرفته شوند چیست . سیستم باید برای هر معیار کیفیت یک مقیاس کمیت از قضاوت و داوری توصیف و مشخص نماید.

یادآوری – برای بازرسی چشمی و بصری ، مقیاس کمیت از قضاوت می تواند تعریف سطحی از یک آستانه منحصر بفرد باشد.

4-2-2-2 زمانی که سیستم اوزان بخشها را استفاده می کند باید راهکارهایی برای ارزشیابی درست نتایج ارائه دهد.

4-2-3 روشهای اجرایی بازرسی

4-2-3-1 سیستم باید توصیف و مشخص کند که چگونه هر معیار کمیت اندازه گیری شود ابتدا با بازرسی چشمی و بصری ( چگونگی اندازه گیری معیار کیفیت را مشخص نماید)

4-2-3-2 در صورت استفاده از وسایل ، سیستم باید نوع وسیله ، روش استفاده از آن و الزامات به منظور تضمین ثابت ماندن قرائت های آن مشخص نماید.

4-2-3-3 اگر یک بخش ، بازرسی قسمت بندی شود واین کار باید در درون سیستم مشخص شود.

4-2-4 زمان – اهمیت بازرسی

4-2-4-1 سیستم باید چگونگی دقت مشاهده که باید از طریق زمان بندی بازرسی تأمین شود تعریف و مشخص نماید.

4-2-4-2 سیستم باید معیارهای مناسب مرتبط با زمان بندی بازرسی را مشخص نماید ( یعنی صرفنظر از زمان بندی عملیات پاکیزگی و نظافت انجام متوالی عملیات با مدنظر داشتن امکان آلوده شدن مجدد)

4-2-5 نتیجه و گزارش دهی

4 -2-5-1 سیستم باید انطباق یا عدم انطباق بخش ها ، الزامات توصیف شده را اندازه گیری کند

4-2-5-2 سیستم باید چگونگی گزارش شدن نتایج را تشریح کند

4-2-5-3 گزارش باید شناسایی و ردیابی عدم انطباق ها را مجاز بداند.

4-2-5-4 زمانی که سیستم برای بازرسی نهایی یا بازرسی های پذیرش استفاده می کند ، سیستم باید استفاده از حدود کیفیت پذیرش برای ارزشیابی بازرسی را مشخص کند.

حدود کیفیت پذیرش ارجح وشرایط مربوط به آنها باید در درون سیستم توصیف و مشخص شوند.

4-2-5-5 سیستم باید جداول را ارائه دهد که تعداد پذیرش و یا رد حدود کیفیت پذیرش ارجح را مشخص نماید ، بطور مثال جداول پیوست پ



4-3 نمونه برداری

4-3-1 روش نمونه برداری

4-3-1-1 بازرسی ها در سیستم باید بازرسی های 100% نمونه یا بازرسی های نمونه تصادفی ساده باشند

4-3-1-2 سیستم باید از روش نمونه برداری خوشه ای استفاده نماید.

یادآوری – استفاده از نمونه برداری خوشه ای ، استفاده از تصادفی ساده یا نمونه برداری طبقه بندی شده را مستثنی نمی کند.

4-3-1-3 جمعیت ها و جمعیت های فرعی باید استفاده از اتاق های حوزه ها ، زمانی که یک اتاق حوزه یک خوشه ای از بخش ها می باشد ، تقسیم شوند.

یادآوری – جایی که یک حوزه ، یک بخش می باشد خوشه تنها شامل یک بخش است

4-3-2 اندازه نمونه

4-3-2-1 سیستم باید راهکارهایی برای تعیین اندازه بهر مشخص کند.وقتی اندازه بهر تخمین زده می شود سطح اعتماد باید مشخص شود .وقتی فرضیات بوجود می آید باید بطور صحیح در درون سیستم بیان شوند.

4-3-2-2 یک یا بیش از یک جدول کخ رابطه بین اندازه بهر و اندازه نمونه را بیان می کند باید بخشی از یک سیستم باشد یا سیستم باید ارجاع به جداول درپیوست پ را میسر سازد.

4-3-3 احتمال

وقتی یک سیستم حدود کیفیت پذیرش استفاده می کند باید برای اندازه های نمونه ، ریسک توکننده ( پی آر ) و ریسک مصرف کننده ( سی آر ) درگیر و همچنین حدودگذاری مربوطه را مشخص کند.

4-4 کیفیت متوسط خروجی

4-4-1 وقتی سیستم برای رسیدگی و تحقیق ثبات کیفیت خدمات نظافت بیش از دوره داده شده استفاده می شود ، سیستم باید تعداد حداقل بازرسی ها در همان دوره را مشخص کند.

4-4-2 وقتی سیستم برای پذیرش کیفیت متوسط خدمات نظافت پس از زمان داده شده در یک دوره استفاده می شود ، سیستم باید استفاده از حدود کیفیت متوسط خروجی ای کیو ال اس را برای ارزشیابی همان حد واسط مشخص کند.

5 توصیه ها و پیشنهادات

5-1 سطوح کیفیت

برای برآورده شدن نیازها و توافقات مشتریان قضاوت سیستم بایستی تعدادی سطوح ترجیح داده شده کیفیت را تشریح و آنها را به وضوح تعریف کرده و یا آنها را با مثالهای روشن به تصویر بکشد.

5-2 درک و فهم

سیستم بایستی در موارد زیر قابلیت داشته باشد:

--- توسط ارباب رجوع و ارائه دهنده خدمات به وضوح درک شود.

---توسط تیم های کاری که خدمات راارائه می دهند تا جایی که به کار آنها اثر بگذارد ، درک شود

--- استانداردهای سیستم را به تیم های کاری برای بررسی کارشان ارائه دهند.( به پیوست ب مراجعه شود )

5-3 هزینه های عملیاتی

سیستم بایستی به روشی واضح و روشن ، هزینه های عملیاتی سیستم را مشخص کند ، بویژه در ارتباط با جنبه های زیر :

* آموزش یک بازرس

* زمان مورد نیاز برای آماده سازی ، بازرسی و تجزیه و تحلیل نتایج

* تجهیزات مورد نیاز

5-4 روشهای نظری اندازه گیری

سیستم بایستی قابلیت تکمیل بازرسی چشمی توسط روشهای نظری تشریح شده اندازه گیری ها را داشته باشد.

5-5 بازرسی نمونه

به منظور صرفه جویی در عملیات سیستم بایستی اولویت با بازرسی نمونه بدهد و اندازه های کاهش یافته نمونه ، زمانی که تعداد داده شده بازرسی ها همه نتایج مثبت را نشان دهد را مجاز بداند.

سیستم بایستی جداولی را ارائه دهد نه تنها برای بازرسی های معمولی بلکه برای بازرسی فشرده و کاهش یافته ( بطور مثال پیوست پ – 2 تا پ -4 )

5-6 طیف کاربرد

سیستم بایستی برای همه انواع محلهای خدمات کاربردی باشد.

5-7 خدمات مرتبط با تمیزکاری

سیستم بایستی قابلیت در نظر گرفتن خدمات مرتبط با تمیزکاری داشته باشد.

5-8 کار ادواری / دوره ای

سیستم بایستیقابلیت در نظ گرفتن کار ادواری را داشته باشد.

5-9 اقدامات اصلاحی

اگرچه تنها خروجی و بازده خدمات توصیف شده مورد بازرسی قرار می گیرند.لذا سیستم ها بایستی ارزشیابی بر عدم انطباق های یافت شده در بازرسی را که ممکن است برای تکمیل و اجرای الزامات ایران – ایزو 9000 و استانداردهای مرتبط برای اقدام اصلاحی که باید فراهم شوند را تشخیص دهد.

5-10 مثال هایی از بخش ها

سیستم بایستی یک یا چند فهرست نمونه را در یک پیوست شامل کند

5-11 قشر بندی / طبقه بندی

سیستم می تواند استفاده از نمونه بردری طبقه بندی را برای شرایط خاص مشخص نماید.

5-12 اندازه نمونه حداقلی

سیستم بایستی اندازه نمونه حداقلی را تعیین نماید.زمانی که به اندازه نمونه حداقلی نرسیم ، سیستم بایستی استفاده از نمونه برداری صد در صد را مشخص نماید.

5-13 سبک و سیاق عملیات

سیستم بایستی قابلیت عملیات را به طور دستی روی کاغذ داشته باشد.

5-14 وضعیت های خاص عملیات

سیستم بایستی معیارهای مناسب برای دوره هایی از وضعیت های خاص تعریف نماید.بطور مثال دوره های مقدماتی / معرفی ، دوره های کارهای ساختمانی و مهندسی در محل







پیوست الف

( جهت اطلاع )

احتمالات در پذیرش نمونه برداری

در صنعت تمیزکاری و نظافت ، همانند دیگر صنایع ، هم تأمین کننده و هم مشتری ممکن است روش های اجرای پذیرش را استفاده کنند تا خودشان را راضی کنند که خدمات ارائه شده با کیفیت قابل قبول بوده است.

در مقایسه با 100% بازرسی ها ، روش های مناسب نمونه برداری اغلب در کسب این اهداف منتفع هستند. برای بخش بزرگتر روش های نمونه برداری پذیرش ، تنها روش های اجرایی خواهند بود.بخش ها بایستی روی سیستم نمونه برداری پذیرش ، طرح ها یا برنامه مورد استفاده توافق داشته باشند.مورد اخیر بایستی بر اساس عوامل ریسک باشد که پذیرش متقابل بین تولیدکننده و مشتری می باشد.

با توافق روی سیستم نمونه برداری پذیرش ، طرح یا برنامه مورد استفاده ، تدمین کننده در سطوح متنوع کیفیت ، احتمالات را که بهرهای تأمین وی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت. به علاوه مشتری حمایت و پشتیبانی را درک می کند که سیستم نمونه برداری ، طرح یا برنامه را به وی جهت جلوگیری از پذیرش محصول با کیفیت ضعیف بدهد.

از آن جا که نمونه ها تنها قسمت های کوچکی از کل بهر بازرسی یا محموله بازرسی را تشکیل می دهند ، نمونه برداری درگیر ریسک هایی برای هم تولید کننده و هم مشتری باشد.

گهگاه یک بهر خوب و معتبر ممکن است پذیرفته نشود.

چون نمونه بازرسی شده هر چند به طور تصادفی انتخاب شده است ، در کیفیت واقعی بهر تأثیر نمی گذارد.احتمال این اتفاق به عنوان ریسک تولید کننده ( پی آر ) شناخته شده است، برعکس ، اما به همان دلیل ، یک بهر با کیفیت غیر قابل ممکن است بازرسی را بگذراند.به دلیل داده های محدود شده قابل دسترسی در نمونه باشد.احتمال این اتفاق به عنوان ریسک مصرف کننده ( سی آر ) شناخته می شود.تنها با نزدیکی به 100% نمونه برداری از نظر تئوری ممکن است کاهش ریسک به 0% برسد.

این ریسک ها نمی تواند به طور کامل در عمل و آزمون از بین برود اما آنها می توانند به دقت محاسبه و از نظر اقتصادی ارزیابی شوند با استفاده از نسبت ، بهرها را که برای یک کیفیت ورودی داده شده ( یا فرایند ) پذیرفته خواهد شد بخواند.، یعنی احتمال پذیرش برای یک کیفیت بیان شده .تولیدکننده نیاز به احتمال بالای پذیرش دارد چنان چه کیفیت خوب باشد در حالیکه مشتری یک احتمال ضعیف از پذیرش می خواهد چنان چه کیفیت ضعیف باشد.برحسب عادت ، این احتمالات نسبتا در 95/0 و 10/0 ( یا استثنائا تا حد بسیار بالا 13/0 ) قرار می گیرند.

این بدین معناست که ریسک برای تولیدکننده بهرهای قابل پذیرش که پذیرش نمی شوند می تواند تا حد بالا به میزان 05/0 یا 5/0 باشد و ریسک برای مصرف کننده پذیرش بهرهایی با کیفیت ضعیف می تواند تا 10/0 یا 10% باشد.این روش معمولی در حال افزایش می باشد تا هم پی آر و سی آر را تا 5 % بسازد.جائی که ریسک تولیدکننده مرتبط با یک حد کیفیت پذیرش است ریسک مصرف کننده مرتبط با کیفیت مطلوب خواهد بود.در استاندارد ایزو 2-2859 پیشنهاد می شود که کیفیت محدود کننده بایستی در حداقل 3 بار کیفیت مورد نظر قرار گیرد.





















پیوست ب

( جهت اطلاع )

فهم و درک

ب-1 کلیات

یکی از اهداف کمیته فنی مسئول این استاندارد این بود که سیستم ها بایستی راحت برای درک و فهم باشند.تجربیات گردآوری شده از سرتاسر اروپا در طی کارکمیته مزبور این بود که خصوصیات و ویژگیهایی که وجود دارند به طور مشترک جهت تسریع در درک شفاف استفاده شده است.

ب-2 درک شفاف توسط ارباب رجوع ارائه دهنده خدمات

ب-2-1 زبان سیستم

استفاده از زبان ساده در یک قالب ساده سیستم

وقتی که لغات و عبارات فنی استفاده می شوند آنها را به زبان روزمره شرح دهند.

ب-2-2 استانداردهای دو جانبه قضاوت/داوری

شکایت معمولی برای ارباب رجوع هست و ارائه می شود.خدمات همان موذرد را به همان روش در درون سیستم نمی فهمد و درک نمی کند.این می تواند به ویژه در طی اوایل پذیرش یک سیستم باشد یا زمانی که بعد از یک دوره که استانداردها برآورده شده اند ، زوال روی دهد.لذا حائز اهمیت است که ارباب رجوع وارائه دهنده خدمات ( مشتری و تأمین کننده ) درک یکسانی در سیستم داشته باشند.

ب-2-3 مصالحه ( تلفیق) اختلافات محقق شده در قضاوت

سیستم های نصب شده ممکن است تنوعی از نرخ عدم انطباق ها بین مشاهدات یک بازرس و بازرسی دیگر باشد. زمانی که دیگر موارد ممکنه ( سطوح ضعیف تر ، آموزش عملیاتی یا عملکرد کاری ) کاهش یافته است، بایستی اختلافات در قضاوت توجه شود.بهترین علاج کار ، پایش مشترک با شخص ارشد برای چیدن نکات خاص قضاوت است که در اشتباه می باشند و آنها را اصلاح می کنند.

ب-3 درک و فهم از روی تیم های کاری تا جایی که به کارشان تأثیر بگذارد.

تیم های کاری نیاز به درک دارند تا از چگونگی قضاوت ها روی عملکرد کارشان وارد شده است . مطلوب ترین نمونه برداری آماری و احتمالات برای همه ما نمی باشد.درک کلی نسبت به موارد زیر وجود دارد :

چگونه سیستم کار می کند ؟

بررسی ها و نوازن ها در درون آن برای اجتناب و قضاوت های غلط که رخ می دهند.

چه استانداردهایی وجود دارد و چگونه وارد کار می شوند؟

نفرات تیم که بررسی می کنند چه کسانی هستند و چه اختیاراتی دارند؟

سیستم چگونه اثر می گذارد و تیم کاری چه چیزی را برای انجام دادن نیاز دارند؟

ایم موارد حوزه های عمومی که باید پوشش داده شوند

ب-4 ارائه استاندارد ها برای تیم های کاری برای بررسی کارشان

ب-4-1 ارائه استانداردها

استانداردها می توانند به طور موفقیت آمیز با توصیف عکس ، آزمون عینی یا با استفاده از نکات ضعف ارائه شوند.

ب-4-2 پذیرش استانداردهای سیستم برای بررسی تیم های کاری

هدف از ورود نظرات و ارائه استانداردهای مشترک قضاوت که در بند ب-2-2 شرح داده شده است .برای این اهداف و برای سادگی و ثبات ب-2-3 جملات استانداردها بسیار مفید خواهد بود.









پیوست پ

( جهت اطلاع )

جداول اندازه نمونه و جداول شاخص انطباق

در این پیوست اطلاعاتی شامل مثال ها و توضیحات جداول شاخص انطباق ارائه شده است.جداول اندازه نمونه نسبت بین اندازه بهر و اندازه نمونه را مشخص می کند.جداول شاخص انطباق برای حد کیفیت قابل قبول و اندازه نمونه باشد.تعداد پذیرش و قابل قبول ( ا سی ) و احتمالات مرتبط با پذیرش در کیفیت پذیرفته شده ( پی ا کیو ) و در کیفیت حدگذاری ( پی ال کیو ) داده شده است.

همان گونه که در استاندارد ایزو بند 5-3-1 گفته شده است.. کیفیت حدگذاری این جداول در 3 بار کیفیت قابل قبول قرار گرفته است.

سطح بازرسی مقدار نسبی بازرسی را بیان می کند.3 سطح بازرسی برای استفاده کلی است.

استاندارد ایزو 2859 اظهار می دارد که بطور کل مگر طور دیگری تعریف شده باشد.طرح سطح 2 بازرسی باید استفاده شود.سطح 1 ممکن است استفاده شود فقط زمانی که عدم مغایرت کمتری مورد نیاز است.و سطح 3 زمانی است که عدم مغایرت بزرگتری مورد نباز باشد.در کل 2 رویکرد به ترکیب جداول وجود دارد.هدف رویکرد اول در جداول کوچک است که نیازهای خاص را بیان و طبقه بندی استفاده می کنند جداول این نوع ،جداول کوچکی است.با استنفاده از تعداد محدود ارزش ها / مقادیر برای ارائه نسبت پیشنهاد شده است.

رویکرد دیگر جداولی است که مقادیر ممکن از طیف داده شده را می دهد.مزیت این جداول این است که ماهیت کلی تری دارند که زمینه وسیع تری از کاربرد ر ا می دهد.عیب آن این است که برای رسیدگی خیلی زیاد است.

مثالهایی از هر نوع جداول در صفحات بعد آمده است.

یادآوری پیوست مزبور تنها یک تعداد محدودی از مثال ها می باشند که برای آوردن نیاز وسیع برای جداول در سیستم های اندازه گیری کیفیت برای عملکرد نظافت انتخاب شده اند



منبع:  كانون

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R