به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00830                                                                                             تاريخ :  27/11/91

لطمات جبران ناپذیر اجرای نادرست اصل 44 در بخش تعاون

دبیرکل اتاق تعاون ایران، تبعیض در واگذاری ها و اجرای نادرست اصل 44 را باعث وارد شدن لطمات جبران ناپذیر بر اقتصاد تعاون طی سال های گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش پاک بین در دومین همایش بزرگ اتاق های تعاون و اتحادیه های سراسری شرکت های تعاونی کشور با اشاره به اینکه جذب مشارکت عمومی از واجبات بخش تعاون است، گفت: اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در بخش تعاون نیازمند جلوگیری از اتلاف منابع و بهره وری حداکثری است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران، اظهار داشت: تلفیق اقتصاد تعاونی و شیوه اقتصاد مقاومتی در توسعه عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه فرصت ها، یک فرصت برای کشور است. پاک بین مقاوم سازی نهادهای ناکارآمد از طریق تعاون و تبدیل تهدیدها به فرصت را از ویژگی های اقتصاد تعاونی برشمرد و افزود: با وجود اجرای اصل 44 در سال های اخیر، لطمات جبران ناپذیری به پیکره تعاون وارد شد.

وی حذف تعاونی های اعتبار از بازار سرمایه کشور، عدم اصلاح قانون تعاون، واگذاری های یکسویه، عدم ورود تعاونی ها به بورس و فرابورس و نامشخص بودن حمایت ها از تعاونی های راکد برای خروج از بحران را در کنار ناکارآمدی سیاست های حمایت از بخش تعاون در دستیابی به سهم 25 درصدی را از ضعف های موجود بر سر راه توسعه تعاون در کشور برشمرد.

این مقام مسئول در بخش تعاون، کمبود سرمایه در گردش و عدم امکان دریافت تسهیلات، اشباع کالا در بازار داخلی و عدم امکان تامین ارز را از دیگر مشکلات فعالیت بنگاه های تعاونی برشمرد و گفت: با این حال مردمی بودن اقتصاد تعاونی، از مزایای فعالیت تعاون در کشور محسوب می شود. دبیرکل اتاق تعاون ایران، تقویت انگیزه ملی و اجرای دقیق اصل 44، رعایت انضباط مالی دولت و رفع تبعیض بین تعاونی ها و بخش خصوصی را از راهکارهای موثر توسعه اقتصاد تعاونی در کشور برشمرد.

کشور در معرض توطئه قرار دارد

همچنین محمدحسین فروزان مهر، استاندار خراسان رضوی نیز در اظهاراتی با بیان اینکه امروز کشور در معرض تهدید و توطئه قرار دارد، گفت: باید از فرصت حضور بخش های تعاونی و خصوصی در اقتصاد بهره برد. استاندار خراسان رضوی، اظهار داشت: در قالب سیاست های ابلاغی اصل 44 قرار است سهم تعاون در اقتصاد ملی به 25 درصد و سهم آن در بازار پولی کشور نیز به 15 درصد افزایش یابد.

فروزانمهر تعاون را یک مقوله جدی و حیاتی برای کشور برشمرد و افزود: فرهنگ ضعیف کار گروهی و قوانین دست و پاگیر؛ دو موضوع پیش روی تعاونی ها محسوب می شود. وی نیاز به فرهنگ سازی و معرفی تعاونی ها به مردم را از ضروریات امروز بخش تعاون خواند و گفت: در خراسان رضوی از طریق فعالیت تعاونی ها 130 هزار اشتغال ایجاد شده است.
 

 


منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R